31-01-2024
RTL ekspert blogi №81

RTL ekspert blogi №81

Konteynerlarni tashish narxi keskin oshdi

Kompozit indeks bu hafta 5% ga o'sib, 40 futlik konteyner uchun 3,964 dollarni tashkil etdi va o'tgan yilning shu haftasiga nisbatan deyarli ikki baravar oshdi. Yildan boshlab o'rtacha o'rtacha 40 futlik konteyner uchun 3,371 dollarni tashkil etadi, bu 10 yillik o'rtacha 2,681 dollardan 690 dollarga yuqori.

Janubi-Sharqiy Osiyodan Yangi Dunyo va Shimoliy Yevropaga tashish tariflari umuman olganda - 1 foizdan 15 foizgacha oshdi. Ba'zi yo'nalishlar umuman qimmatga tushmadi, deylik Shanxay - Los-Anjeles va g'arbdan sharqqa deyarli barcha yo'nalishlar.

RTL Alliance ekspertlarining ta'kidlashicha, mavsumiy o'sish yo'nalishlarning umumiy inqirozi va konteynerlar taqchilligi bilan bog'liq va bahorda kvotalar tekislanadi va narx barqarorlashadi.

Belarusiyada omborlarga talab ortib bormoqda

Ombordagi ko'chmas mulk bozorida bo'sh ish o'rinlari darajasi 2024 yil yanvar oyida 4 foizgacha oshdi. Poytaxtdan 50 km radiusda joylashgan sifatli ob'ektlarda ijara narxlari barqarorlashdi. Narxlar ombor sinfiga qarab 1 kvadrat metr uchun 10 dan 23 Belarus rubliga teng.

2024 yilda ombor ko'chmas mulk segmentida talab geografiyasi kengayadi. "Transport leverage omili" deb ataladigan narsa, ya'ni Moskva halqa yo'lidan masofa, ombor maydonini ijaraga olish qaroriga kamroq va kamroq ta'sir qiladi. Ayrim ishlab chiqarish tarmoqlari mahsulotlarini sotish hajmining kamayishi, omborlar zahiralarining ko'payishiga olib keladigan, ayni paytda kuzatilayotgan ombor bozorining o'sishining omili hisoblanadi.

Dengiz tashuvchilar reyslarni bekor qiladi

Dengiz tashuvchilari Qizil dengizdagi vaziyat tufayli 2024-yil 29-yanvardan 3-martgacha boʻlgan davrda rejalashtirilgan 34 ta reys bekor qilinganini maʼlum qildi. Bular asosan Osiyo va Shimoliy Yevropa, shuningdek, Osiyo va Oʻrta yer dengizi mamlakatlari oʻrtasidagi yoʻnalishlardir. Keyingi chorakda o'rtacha hisobda kemalarning atigi 85 foizi jadval bo'yicha suzib keta oladi.

Tashuvchilar Qizil dengizdagi hodisalar tufayli kechikishlar ta'sirini yumshatish uchun Xitoy Yangi yili oldidan o'z marshrutlarini o'zgartirishni davom ettirmoqdalar, suzib yurishni qisqartirish va kema tezligini oshirish. Shu bilan birga, Osiyo eksport markazlarida bo‘sh konteynerlar taqchilligi muammolarni keltirib chiqarmoqda, bu esa tashuvchilarni tanqislikni bartaraf etish uchun qo‘shimcha parklar olib kelishga majbur qilmoqda.

RTL Alliance agentligi ekspertlarining fikricha, Xitoy Yangi yilidan keyin Osiyodan transportga bo‘lgan talab keskin zaiflashadi va yo‘nalishlardagi yuklama kamayadi.

Boltiqbo'yi mamlakatlari eksportni nazorat qilish uchun kuchlarni birlashtiradi

Litva, Latviya va Estoniya bojxona organlari uchinchi davlatlarga tranzit yoki tranzit orqali olib o'tiladigan eksport cheklovlari va taqiqlangan tovarlar ustidan nazoratni kuchaytirish bo'yicha yangi choralarni e'lon qildi.

Asosiy oʻzgarishlar qatorida transport yoʻnalishini tasdiqlovchi, tovar sotilmasligi va Yevropa Ittifoqidan chiqqandan keyin qoʻl almashishini tasdiqlovchi hujjatlarni taqdim etish, shuningdek, eksport qilinadigan mahsulot ishlab chiqaruvchi korxonadan bojxona organiga deklaratsiya taqdim etish talabi ham bor. Eksport, reeksport va tranzitni qayta ishlash tartibi yanada qat’iylashtiriladi.