Yevroosiyoga 20 900 ta poyezd
Shimoli-g'arbiy Shensi provinsiyasining poytaxti Sian mintaqaviy transport boshqarmasi ma'lum qilishicha, 10 yil ichida Xitoy-Yevrosiyo-Yevropa yo'nalishi bo'yicha 20 mingdan ortiq yuk poyezdlari shakllantirilgan va jo'natilgan. Yil boshidan joriy yilning noyabr oyi oxirigacha Sian shahridan 4843 ta yuk poyezdi jo‘natildi, bu o‘tgan yilning shu davriga nisbatan 13,77 foizga ko‘pdir.
Dekabr oyining dastlabki kunlarida 20900-chi Xitoy-Yevropa yuk poyezdi Sian xalqaro savdo va logistika parkidan Germaniyaning Gamburg shahriga jo‘nab ketdi. Bu poyezd sanoat tovarlari va mashinasozlik mahsulotlarini tashardi.
RTL Alliance ekspertlarining aniqlik kiritishicha, yilning birinchi uch choragida Belarusdan Xitoyga 1000 dan ortiq konteyner poyezdi jo‘natilgan.
Gondola avtomobillari transportni sekinlashtiradi
Joriy yilning 10 oyi davomida YeOIIda gondolli avtomobillar soni qariyb 13 mingtaga ko‘paydi va yangi parkning kelish tezligi eskisiga qaraganda tezroq. Umuman olganda, barcha turdagi avtomobillar parki 1,3 millionga etdi, bu tarixiy maksimaldir. Shu bilan birga, tashuvchilar gondol vagonlarining etishmasligi va buning natijasida ulardan foydalanish narxining oshishi haqida "doimiy shikoyat qiladilar".
Yuk vagonlarining aylanmasi 18,3 kunni tashkil etdi, so'nggi besh yil ichida u 20 foizga sekinlashdi. Ushbu dinamika o'rtacha tashish masofasi va to'xtab qolish vaqtining oshishi bilan izohlanadi, shu jumladan avtomobillar yukni kutayotganda, to'g'ridan-to'g'ri yuk ostida va tushirishni kutmoqda. Vagonlar sonining ko'payishi poezdlarning tez harakatlanishiga "to'sqinlik qiladi", bo'sh gondol vagonlari yo'llarni egallaydi.
Qurilish bosqichida ombor hisoblagichlari qimmatlashadi
Qurilish materiallari taqchilligi va kreditlar narxining oshishi tufayli ombor majmualarini qurish narxi ham oshib bormoqda. 2023-yilning atigi 9 oyida narx uchdan biriga oshdi. Bu ishlab chiqaruvchilarning maydoni 100 ming kvadrat metrdan kam bo'lgan kichik majmualarga sarmoya kiritishni va shaharlardan uzoqda joylashgan hududlarda qurishni istamasligi fonida sodir bo'lmoqda.
Boshqa tomondan, bozorlar ko'chmas mulk omborlariga faol kirib bormoqda, ularning hajmi bir necha yillardan beri o'sib bormoqda. Ular maksimal avtomatlashtirilgan A toifali omborlarga qiziqishadi. Bundan tashqari, ular hududlarni qisman ijaraga beriladigan hublar tarmog‘i bilan qamrab olishga tayyor.
Havo yuklarini tashishga talab ortishi kutilmoqda
Xalqaro havo transporti assotsiatsiyasi (IATA) kelgusi yilda havo yuklariga talab 4,5 foizga oshishini bashorat qilmoqda. Biroq, bu o'sish stavkalarga bosim ostida bo'lishi mumkin, bu esa sektordagi daromadlarning pasayishiga olib keladi. IATA prognozi Xalqaro Valyuta Jamg'armasining prognoziga asoslanadi, u kelgusi yilda savdo o'sishini 3,5% ni tashkil qiladi.
Mintaqaviy jihatdan Afrika tashuvchilari kelgusi yilda yuk tashish talabining 1,5 foizga, Osiyo-Tinch okeani mintaqasida 3,6 foizga, Yevropada 4,1 foizga, Lotin Amerikasida 7,7 foizga, Yaqin Sharqda 12,3 foizga, Shimoliy Amerikada esa 2,1 foizga oshishini xabar qilishlari kutilmoqda.
RTL Alliance ekspertlarining aniqlik kiritishicha, o'sish prognozi past bazaga asoslangan. Oxirgi ikki yil ichida havo qatnovi pasayib bormoqda, ayniqsa bu yil 3,8 foizga pasaygan. Shuning uchun kelgusi yil uchun prognoz ushbu pasayish davridan tiklanishga asoslangan.