04-12-2023
RTL ekspert blogi №75

RTL ekspert blogi №75

Afrika va Janubiy Amerikaga e'tibor qarating

Sharq-G'arbiy savdoda dengiz transportiga bo'lgan talab kamayib, Janubiy Amerika va Afrika tomon siljiydi. Trans-Tinch okeani savdosi bo'yicha yuk tashish hajmi 2023 yilning yanvar-oktyabr oylarida 2022 yilning shu davriga nisbatan 4,5 foizga kamaydi. Shu bilan birga, Janubiy Amerika va Afrika savdolarida tashish hajmi mos ravishda 17,5% va 21,1% ga oshdi.

Bundan tashqari, THE Alliance tomonidan EC4 xizmatining to'xtatilishi tufayli trans-Tinch okeani savdosi bo'yicha transport imkoniyatlarining yanada qisqarishi kutilmoqda. Shu bilan birga, Janubiy Amerika va Afrika savdolarida yuk tashish hajmi yangi xizmatlar va konteyner kemalarining ko'payishi tufayli o'sishda davom etmoqda.

Lotin Amerikasi va Afrikadan yuklar Belarus va YeOIIga 19 ta turli portlar, jumladan Boltiqboʻyi, Sankt-Peterburg, Qora va Azov dengizlari portlari, shuningdek, Kaspiy dengizi orqali Shimoliy-Janubiy yoʻlakdagi portlar orqali kirishi mumkin.

Dunyodagi birinchi ta'minot zanjiri ko'rgazmasi

Pekinda dunyoda birinchi bo'lib o'tayotgan Xalqaro ta'minot zanjiri ko'rgazmasi (CISIE) o'z ishini boshladi. Bu noyob hodisa bo‘lsa-da, sanoat va logistika o‘rtasidagi hamkorlikni mustahkamlashga qaratilgan.

Tadbirda davlat organlari, biznes va xalqaro tashkilotlardan 1100 dan ortiq vakillar yig‘ildi. Ishtirokchilar orasida Xitoy va xorijiy kompaniyalar ham bor. Ko'rgazma sanoat va ta'minot zanjirlarining ulanishini ta'minlashga qaratilgan yangi Pekin tashabbusini namoyish etdi.

RTL Alliance ekspertlari taʼkidlaganidek, Pekin tashabbusi asosan Osiyo-Tinch okeani mintaqasi davlatlari tomonidan qoʻllab-quvvatlanadi va u nafaqat iqtisodiy hamkorlik, balki infratuzilma va madaniy rivojlanishga ham qaratilgan.

Afrikadan Sankt-Peterburg portiga yangi konteyner yo'nalishi

Joriy yilning dekabr oyidan boshlab Xitoyning konteyner tashuvchisi Keniyaning Mombasa portidan Rossiyaning Sankt-Peterburg portiga yuklar Belarusga yetib boruvchi muntazam ravishda uchdan uchiga konteyner tashish xizmatini yo‘lga qo‘ydi. Yuk tashish Malayziyadagi Port Klang yoki Xitoydagi Shanxay orqali amalga oshiriladi. Taxminiy tranzit vaqti 50-55 kun, jo'nash chastotasi esa haftalik.

Hozirda servis Boltiqboʻyi havzasini Xitoy, Malayziya va Misr portlari bilan bogʻlovchi Sankt-Peterburg va Kaliningradga muntazam qoʻngʻiroqlarni amalga oshiruvchi yettita konteyner kemasini boshqaradi.

Bu logistika infratuzilmasini rivojlantirishda yangi qadam bo'lib, u Afrika va Belarus o'rtasidagi transport aloqalarini yaxshilash va global yetkazib berishni tezlashtirishga va'da beradi, deb ta'kidlaydi RTL Alliance ekspertlari.

Harakatlanuvchi tarkibni ijaraga berish stavkalarining o'sishi prognozi

Rossiya operatorlari axborot markazi (XOQ) tahlilchilarining fikricha, gondol avtomobillariga talab yuqoriligicha qolmoqda, biroq bu infratuzilma rivojlanishi bilan cheklangan. Tovar aylanmasining o'sishi yangi avtomobillarni sotib olishni rag'batlantiradi, ammo ishlab chiqarish quvvati cheklangan va narxlar o'sib bormoqda.

2025 yilga borib 12 mingga yaqin gondol vagonlari, 2026-2030 yillarda esa 100 mingga yaqin yoki parkning 17 foizi hisobdan chiqarilishi kutilmoqda. Bu 2024 va 2025 yillarda ijara stavkalarining mos ravishda 19% va 14% ga, keyin esa 2030 yilgacha oʻrtacha 7% ga oshishiga olib keladi.

Yangi vagonlar uchun yuqori narxlar muammosi ommaviy hisobdan chiqarishning oldingi davri bilan murakkablashadi. Segmentda kamida 7% flot profitsiti mavjud bo'lib, vaqti-vaqti bilan 1% gacha kamayadi. Biroq, talabning mavsumiyligi va neft yuklarining ruxsat etilgan turlari bo'yicha cheklovlar tufayli qulay profitsit yuqori bo'lishi kerak.