27-11-2023
RTL ekspert blogi №74

RTL ekspert blogi №74

Qozog‘iston Xitoy bilan chegarada o‘tkazish qobiliyatini oshirdi

Qozog‘istondagi eng yirik avtomobil nazorat punkti “Nur yo‘li” kechayu kunduz ishlaydi. Amalga oshirilayotgan “Qoldau” raqamli platformasi elektron navbat funksiyasini bajaradi, bu chegaradan o‘tish vaqtini qisqartiradi va ruxsatnomalar berishni avtomatlashtiradi. Shuningdek, bojxonachilarning haydovchilar va ekspeditorlar bilan aloqasi ham istisno qilinib, nazorat-o‘tkazish punkti xodimlarining harakatlari onlayn rejimda ishlaydigan taqiladigan videokameralar va videokuzatuv orqali nazorat qilib boriladi.

Xitoy, O‘zbekiston va Turkmaniston bilan chegaradagi 10 ta nazorat-o‘tkazish punkti hamda Ostonadagi bosh dispetcherlik idorasini to‘liq jihozlash rejalashtirilgan. Bu o'tkazish qobiliyatini 6 barobar oshiradi.

RTL Alliance ekspertlarining aniqlik kiritishicha, 2023-yil fevral oyida Qozog‘iston va Xitoy chegarasida “Do‘stik-Alashankou” nazorat-o‘tkazish punkti yaqinida joylashgan, maydoni 10 gektar bo‘lgan yangi logistika konteyner terminali ochilgan.

Ombor maydoni bozorlardan keladigan pul bilan o'sadi

Zamonaviy tovar markazlarini qurishning asosiy mijozlari onlayn savdo bo'ladi. YeOII bozorlari o'zlarining ombor imkoniyatlarini faol ravishda kengaytirmoqda. Tahlilchilarning fikriga ko'ra, 2023 yil noyabriga qadar ular allaqachon 6,2 million kvadrat metrni egallaydi. m "A" va "B" sinfidagi omborlar, bu faqat Rossiya bozoridagi umumiy ta'minotning 14% ni tashkil qiladi. Kelgusi yilda bu ko‘rsatkich 9,8 million kvadrat metrgacha oshadi. m, 2026 yilga kelib esa 17 million kv. m.

Shunday qilib, uch yil ichida bozorlar o'z omborlari maydonini, jumladan, o'zlarining qurilish loyihalari orqali uch baravar oshiradi. Omborlarga talabning ortishi nafaqat yirik shaharlarda, balki aholi soni 500 mingdan ortiq bo‘lgan hududlarda ham kuzatiladi, bu yerda yangi loyihalar paydo bo‘ladi va mavjudlari kengayadi.

RTL Alliance ekspertlari ushbu tendentsiyani tasdiqlaydilar, bu Belarusiyaga tegishli emas. Shunday qilib, yaqinda mashhur bozorlardan biri Buyuk Tosh sanoat parkidagi bo'sh joylarga qiziqib qoldi.

Meksika Panama kanaliga muqobil kanal qurmoqda

Atlantika va Tinch okeanlarini bog‘lovchi Panama kanali qurg‘oqchilik tufayli qiyinchiliklarni boshdan kechirmoqda. Meksika bu vaziyatdan o'z manfaati uchun foydalanmoqchi va o'zining okeanlararo koridorini yaratmoqchi. Loyiha Meksikaning ikki qirg‘og‘ini bog‘laydigan Texuantepek Istmusidagi temir yo‘l liniyasini yangilashga asoslangan.

Ushbu liniya 20-asrning boshlarida qurilgan, ammo kanal ochilgandan keyin o'z ahamiyatini yo'qotdi. Endi Meksika hukumati uni modernizatsiya qilishni va ikkala tomondagi portlarni kengaytirishni rejalashtirmoqda.

2028 yilga borib koridor yiliga 300 ming TEU, 2033 yilga kelib esa 1,4 million TEU, bu taxminan 33 million tonnani tashkil etadi. Bu hajm Panama kanali orqali o'tadigan yuk hajmining yarmiga teng. O‘tgan yili kanal 63,2 million tonna yuk tashilgan, biroq qulflarni ishlatish uchun suv yetishmasligiga duch kelgan.

Jahon logistika yetakchilari aniqlandi

UPS logistika brendlari reytingida yetakchi hisoblanadi, garchi uning brendi yil davomida 8 foizga qadrsizlangan. 35,4 mlrd dollarni tashkil etdi. Undan keyin o‘z qiymatini 11 foizga oshirgan Amerikaning FedEx brendi bormoqda. 28,9 milliard dollargacha. Uchinchi o'rinni yapon brendi JR egalladi, u o'z qiymatini 12 foizga oshirdi. 13,8 milliard dollargacha. Eng dinamik rivojlanayotgan brend Maersk bo'lib, o'z qiymatini 53 foizga oshirdi. 7,4 milliard dollarga yetdi.

Maersk nafaqat havoda yuk tashish xizmatlarini kengaytirdi, balki LF Logisticsni ham sotib oldi. Bu kompaniyaning, ayniqsa, Osiyodagi imkoniyatlarini oshirdi. Yaponiya brendi JR AAA reytingini olgan eng kuchli logistika brendi sifatida tan olindi. Bu marketing investitsiyalari, aktsiyadorlik kapitali va biznes samaradorligi kabi barcha asosiy ko'rsatkichlar bo'yicha eng yaxshi natija berganligini anglatadi. Brendning Yaponiya infratuzilmasiga ta'siri ham hisobga olindi.

RTL Alliance bu yil eng yaxshi tovarlar va xizmatlar uchun milliy "Birinchi raqamli" mukofoti natijalariga ko'ra Belarusdagi 1-raqamli logistika kompaniyasi deb tan olindi. Bundan tashqari, kompaniya BAME assotsiatsiyasiga ko'ra yilning eng yaxshi multimodal ekspeditori maqomiga ega.