Xitoy va Belarus umumiy yo'lda
Brest-Shimoliy stansiyasi Xitoy-Yevropa yo‘nalishi bo‘yicha yuk poyezdlari uchun “Bir belbog‘, bir yo‘l” loyihasining asosiy markaziga aylanib, konteynerlarni Yevropadan Rossiya, Belarus va Qozog‘iston, shuningdek, Xitoyga o‘tkazishni ta’minladi.
Brestdagi konteyner terminalini rekonstruksiya qilish va modernizatsiya qilish quvvatini oshirdi va logistika xizmatlarini yaxshiladi. Belarus temir yoʻllari maʼlumotlariga koʻra, 2021 yilda Belarusdan Xitoyga 150 ga yaqin, 2022 yilda esa mingga yaqin poyezd joʻnatilgan. Joriy yilda esa kamida bir ming ikki yuzta konteyner poyezdi jo‘natish rejalashtirilgan.
RTL Alliance ekspertlarining taʼkidlashicha, mavjud quruqlikdagi transport yoʻnalishlariga qoʻshimcha ravishda har ikki mamlakatning logistika kompaniyalari yuklarni shimoli-gʻarbiy mintaqa va Uzoq Sharq dengiz portlari orqali Xitoydan va Xitoyga yetkazish imkonini beradigan yangi transport zanjirlarini faol ravishda oʻrganmoqda.
Rossiya bojxona ma'lumotlarini yangi raqamli klasterga o'tkazadi
Joriy yilning dekabr oyida Rossiya Federal bojxona xizmatining Asosiy maʼlumotlarni qayta ishlash markazi (GDC) bojxona organlarini raqamlashtirishni taʼminlaydigan IT infratuzilmasini joriy etishni yakunlaydi. GDC ning texnik yechimi uning quyi tizimlarining uzluksiz ishlashini ta'minlaydi, axborot tizimlari xavfsizligini kafolatlaydi va yuqori darajadagi ishonchlilikka ega, katta sig'im va ma'lumotlarni saqlash imkoniyatiga ega.
2024-yil yanvar oyida maʼlumotlar bazalarini GDC infratuzilmasiga koʻchirish boshlanadi va bu bojxona axborot tizimlarining mavjudligi va ishonchliligini sezilarli darajada oshiradi. Raqamli klasterning maydoni uch ming kvadrat metrdan oshadi va umumiy ma'lumot saqlash hajmi 13 petabaytni tashkil qiladi. Markaz o‘z generatorlari bilan jihozlangan bo‘lib, zarurat tug‘ilganda 12 soat davomida avtonom rejimda ishlay oladi, bu esa nosozliklarga qariyb 100 foiz chidamlilikni ta’minlaydi.
Havo qatnoviga talab biroz oshdi
Xalqaro havo transporti assotsiatsiyasi IATA 2023-yil iyul va avgust oylari uchun havo yuklari maʼlumotlarini eʼlon qildi va bu yil davomida tiklanish davom etishini tasdiqladi. Yuk tonna-kilometrida o'lchanadigan global havo yukiga talab iyun oyidan boshlab 3,4 foizga oshdi. Bunga parallel ravishda, yuk tashish hajmi 11,2 foizga oshdi, bu yozgi mavsum bilan bog'liq yuk hajmining o'sishini aks ettiradi.
Global iqtisodiy faollikning sekinlashuvi va Xitoy iqtisodiyoti bilan bog'liq xavotirlarning ayrim belgilariga qaramay, havo yuklariga talabning kuchayishi nekbinlik uchun ba'zi sabablar beradi, garchi kelgusi oylardagi voqealarni diqqat bilan kuzatib borish kerak bo'ladi.
“Shimol-Janub” koridori Amirliklarga yetib boradi
Yig‘ilishda YeOII va BAA vakillari Yevroosiyoni Fors ko‘rfazi bilan bog‘laydigan “Shimol-Janub” transport yo‘lagi doirasidagi hamkorlikda ishlash istiqbollarini muhokama qildi. Bu temir yoʻl orqali Markaziy Osiyo, Turkmaniston orqali, soʻngra dengiz orqali BAAga va ortga yuk tashishni nazarda tutuvchi loyiha.
Yevroosiyo Agroekspress loyihasini amalga oshirish bilan “Shimol-Janub” yoʻlagining oʻtkazish quvvati 2030-yilga borib 41-45 million tonna yuk tashishga yetishi mumkin. Tomonlar logistikada, ayniqsa dengiz portlari hududlarida raqamli yechimlardan foydalanish bo‘yicha bilim almashishga kelishib oldilar.
RTL Alliance ekspertlarining ta'kidlashicha, 2015 yildan beri ma'lumotlarni uzatish va qog'oz hujjatlarni yo'q qilish asosida "uzluksiz" tashishni ta'minlash uchun YeOII mamlakatlari dengiz o'tkazish punktlarida elektron hujjat aylanishini rivojlantirish davom etmoqda.