10-05-2023
RTL ekspert blogi #49

RTL ekspert blogi #49

Evropa Osiyo bilan tezyurar magistral bilan bog'lanadi

Kamar va yo'l tashabbusi Xitoy va Yevropa o'rtasidagi temir yo'l aloqalarini sezilarli darajada yaxshiladi, bu esa savdo hajmini sezilarli darajada oshirishga imkon berdi. Yevroosiyo temir yo'llari o'tgan yili Xitoy va Yevropa o'rtasida har ikki yo'nalishda ham 16000 ta poyezdni boshqargan, bu dengiz va havo qatnovidan oshib ketgan. Mercedes Benz va BMW kabi yirik kompaniyalar ushbu temir yo'llardan ta'minot zanjirlariga bo'lgan talabni qondirish uchun foydalanadilar.

Infratuzilma hamkorligi transport vaqtini va narxini sezilarli darajada qisqartirdi, bu esa jalb qilingan sohalar uchun katta foyda keltirdi. Xitoy va Evropa orasidagi masofani 19 yoki 20 kun ichida yuqori tezlikdagi magistral orqali bosib o'tish mumkin. 

RTL Alliance mutaxassislari Xitoy tomonidan moliyalashtiriladigan Belgrad-Budapesht temir yo'lining tezkor uchastkasining qurilishi kelajakdagi Evrosiyo avtomagistrali tomon birinchi qadam ekanligini payqashdi.

Yangi "Shimoliy-Janubiy" filialining qurilishi rejalashtirilgan

Xitoy, O'zbekiston va Qirg'iziston o'rtasida 450 km uzunlikdagi temir yo'l qurilishi loyihasi bo'yicha asosiy kelishuvlar bajarildi. Loyihaning qiymati 3-5 milliard dollarni tashkil etadi va filial Shimoliy-Janubiy koridorga kiradi. O'z navbatida, Eronda G'arbiy yo'nalishdagi bo'shliqni bartaraf etish uchun taxminan 170 km uzunlikdagi Resht - Astara temir yo'l uchastkasini qurish rejalashtirilgan. 

Ishning taxminiy qiymati 1,6 milliard dollarni tashkil etadi.ushbu loyihani amalga oshirish koridor bo'ylab yuk oqimini yiliga 3-10 million tonnaga oshiradi. Shuningdek, Baku ishtirokida 10 km uzunlikdagi Ozarbayjon Astara Eron uchastkasi qurilishi rejalashtirilgan.

Davlat darajasidagi kafillik

Kafillik vositasi allaqachon yuk tashish biznesida ishlatilgan, ammo davlat tomonidan emas, balki juda cheklangan. So'nggi paytlarda yuklarni tashishga bo'lgan talabning oshishi, shuningdek tranzit yuk tashish soni bunday mexanizmni yaratish zarurligiga olib keldi.

Rasmiylar bunday chora, shu jumladan, yuk tashuvchilar orasida turli xil firibgarliklarni kamaytirishga yordam beradi deb umid qilmoqda. Axir, agar tashuvchi qonunni buzsa, u holda kafil o'z mablag'lari yoki mol-mulki bilan javob beradi. Dizaynning barcha nuanslari hali ham ko'rib chiqiladi va tasdiqlanadi, ammo yuk tashish uchun muhim qaror allaqachon qabul qilingan. 

Dengiz tashuvchilarining aktsiyalari pasaymoqda

2023 yilning birinchi oylarida barcha birjalarda okean yuk tashish kompaniyalarining aktsiyalari optimistik darajada o'sdi. Biroq, 1 martdan boshlab teskari tendentsiya aniq bo'ldi va aksariyat bozorlar ayanchli tendentsiyani qayd etdilar. Bu to'qqiz haftadan beri davom etmoqda va investorlar va treyderlar: okean yuk tashish aktsiyalari narxining pasayishi global iqtisodiyot uchun katta muammo tug'diradimi yoki bu mavsumiy o'zgarishlarmi, degan savol tug'iladi.

Hozircha konteyner tashish kompaniyalari aktsiyalar narxining umumiy pasayishidan eng ko'p zarar ko'rgan. Garchi ba'zi ko'rsatkichlarning qiymatlari, masalan, charter stavkalari o'sishda davom etsa-da, bir qator kalamush o'yinchilarining aktivlari qiymati pasayishda davom etmoqda. Masalan, Maersk qimmatli qog'ozlari 29 foizga, Zim 28 foizga, Global Ship Lease 12 foizga, Danaos 3 foizga kamaydi.

RTL Alliance tahlilchilarining ta'kidlashicha, barcha aktsiyalar pasaymaydi va barcha stavkalar arzonlashmaydi va qiymatning tabiiy o'zgarishi bozorning jonlanishini ko'rsatadi.