15-03-2023
RTL ekspert blogi #41

RTL ekspert blogi #41

Qozog‘iston Xitoyda terminal quradi

Mamlakatning Yangi Ipak yo‘lidagi eng muhim transport markazi bo‘lmish Sian shahri Qozog‘istonga Shensi provinsiyasi quruq porti hududida temir yo‘l terminali qurilishi uchun 8 gektar maydon beradi.
Statistik ma’lumotlarga ko‘ra, mintaqaga kelayotgan yuklarning 40 foizi Qozog‘istondan keladi. Boshqa tomondan, Sian Yangi Ipak yo'lidagi barcha transportning 30 foizini tashkil qiladi va Qozog'iston Xitoydan Yevropaga yo'nalishdagi poyezdlar uchun birinchi tranzit mamlakatdir.

O‘tgan yilga nisbatan Qozog‘iston orqali tranzit vaqti ikki baravarga qisqardi - 12 kundan 6 kunga, yangi markazkamaytiradi bu yana kamida bir kun. Bu yagona raqamli platformaga o‘tish, zarur hujjatlarni qayta ishlash vaqtini qisqartirish va qayta yuklash uchun navbatlarni qisqartirish hisobiga mumkin bo‘ladi.

RTL Alliance ekspertlarining taʼkidlashicha, Qozogʻiston orqali Yevropaga tranzit eng foydali va tezkor yoʻlga aylangan. Aqtaudagi terminal modernizatsiya qilingandan so'ng, transport bir haftadan kamroq vaqtni oladi va Xitoydan Qora dengizga yo'nalish kamida 14 kun davom etadi.

Latviya Markaziy Osiyodan Skandinaviyaga yo‘lak qurmoqda

Latviya hukumati Boltiqboʻyi va Skandinaviya mamlakatlarini Yevropa-Kavkaz-Osiyo (TRASEKA) transport yoʻlagi bilan Markaziy Osiyodan yuklarni tashish uchun bogʻlashni rejalashtirmoqda. Muvaffaqiyatli boʻlsa, Xitoyning “Kamer”iga ham, Rossiyaning “Shimoliy yoʻnalishi”ga ham muqobil transport koridori yaratiladi.

Ushbu tashabbusda asosiy rol Rail Baltica temir yo'l loyihasidir. Birinchi tashish avtomobil orqali rejalashtirilgan bo'lsa-da, Latviya temir yo'llari yangi yuklarni topish va yangi xizmatlarni yaratish uchun barcha imkoniyatlardan foydalanadi. Bundan tashqari, LatviyaLiepajadan yangi parom xizmatlarini rejalashtirmoqda vaVentspils portidan Stokgolmga ishonchli parom ulanishlariga ishonish mumkin.

Boltiqbo'yi logistika kompaniyalari uchun yana bir afzallik - Latviya tashuvchilari tomonidan mavjud yo'nalishlardan faolroq foydalanish imkoniyati.

Kuryer yozuvi

Bu yil Xitoyning Davlat pochta byurosi ichki talabga xizmat ko'rsatish va mintaqaviy ishlab chiqarish zanjirlariga chuqur integratsiyalashuv, shuningdek, qishloq logistika tizimini qurishga e'tibor qaratmoqchi. Bu allaqachon o'z natijalarini bermoqda, 8 martga kelib, Xitoy kuryerlik sohasida yetkazib berish hajmi 20 milliard posilkadan oshdi, bu allaqachon rekorddir. Mamlakat kuryerlik kompaniyalari bu ko‘rsatkichga 2019 yilga nisbatan 72 kun oldin, COVID-19 epidemiyasi va pandemiya cheklovlari boshlanishidan oldin erishgan.

Ma’lumotlar shuni ko‘rsatadiki, qishloq joylarda har kuni 100 milliondan ortiq posilka qayta ishlanadi, chunki qishloqlarga sanoat mahsulotlari, shahar xonadonlariga qishloq xo‘jaligi mahsulotlari jo‘natiladi.

RTL Alliance tahlilchilarining ta'kidlashicha, bu natijalar Xitoy iste'mol bozorining imkoniyatlarini aks ettiradi va iqtisodiyotning tiklanishi jadal rivojlanmoqda. Bunday o'sish asta-sekin xalqaro ta'minot zanjirlarida aks eta boshlaydi.

Amazon Yevropadagi faoliyatini optimallashtiradi

Amazon 2013 yildan beri faoliyat yuritayotgan Germaniyadagi yirik Brieselang logistika markazini fevral oyi oxirida yopishi munosabati bilan tahlilchilar Amerika kompaniyasining transportni ratsionalizatsiya va bevosita boshqarish strategiyasini joriy etish haqida gapirmoqda.

Amazon yaqin uch yil ichida mamlakatda ikkita yangi logistika markazi ochish va 2000 ish o‘rni yaratishni rejalashtirmoqda. Ombor markazlariga xizmat ko'rsatish uchun Amazon 1500 ga yaqin yuk va tijorat avtomobillari va mingga yaqin yarim tirkamalar sotib olishni rejalashtirmoqda.

Soxta raqobatni yuzaga keltirmaslik va xarajatlarni kamaytirish uchun xaridlar bir nechta lotlarda, keng tanlov orqali amalga oshiriladi. Biroq, Amazonning rasmiy relizlari yo'q va yevropalik mutaxassislar mish-mishlarga izoh berib, parkda magistral traktorlar bo'lmasligini va markali yarim tirkamalar pudratchilarga "tarqatilishini" aytishdi.