15-12-2022
RTL ekspert blogi #28

RTL ekspert blogi #28

Mo‘g‘uliston logistika markazi va yangi quruqlik portiga ega bo‘ladi

Mo‘g‘uliston va Jahon banki o‘rtasida ishlab chiqilgan “Mo‘g‘uliston transporti va logistikasini yaxshilash loyihasi” doirasida go‘sht va go‘sht mahsulotlarining transport oqimi, hayvonlar soni, chorva mollari soniga qarab mintaqaviy ma’lumot-logistika markazini tashkil etish rejalashtirilgan. va geografik joylashuvi.

Bundan tashqari, Mo‘g‘uliston hukumati quruqlikdagi portni rivojlantirishga alohida e’tibor qaratmoqda. Shu nuqtai nazardan, 2022-yil oktabr oyida “Xususiy sektor ishtirokida xalqaro savdo va logistikani mustahkamlash” loyihasi ishga tushirildi, unga ko‘ra eksport-import tovarlarini yetkazib berish uchun bitta quruqlik porti o‘rniga bir nechta chiqish yo‘llarini yaratish rejalashtirilgan. .

RTL Alliance ekspertlarining qayd etishicha, loyihalarni amalga oshirish mamlakat transport-logistika salohiyatini rivojlantirishga, shuningdek, yangi transport punktlari ochilishi hisobiga tovarlar narxini barqaror saqlashga xizmat qiladi.

Konteynerda yuk tashish indekslari pasaydi

2022 yilning 49-haftasida asosiy yo'nalishlarda yuk tashish stavkalari pasayishda davom etdi. Shu bilan birga, Yevropa savdolarida pasayish chuqurligi biroz oshdi, Amerika va O'rta er dengizi savdolarida esa pasaydi.

Shunday qilib, Xitoydan Shimoliy Yevropa portlariga tariflar 5,9 foizga, O‘rta er dengizi portlariga esa 0,1 foizga kamaydi.

AQShning g'arbiy sohilidagi portlar uchun tariflar 0,1 foizga, sharqiy qirg'oq portlari uchun 2,8 foizga kamaydi.

Xitoydan Fors ko'rfazi portlariga tariflar 7,8 foizga, Janubiy Amerikaga ham 9 foizga kamaydi, Avstraliya va Yangi Zelandiya portlariga esa 2,1 foizga pasaygan.

Osiyo ichidagi yo'nalishda Xitoydan Yaponiya portlariga tariflar 0,6 foizga pasaygan bo'lsa, Janubiy Koreyaga tariflar aksincha 1,2 foizga oshgan.

Spot kursi kontrakt stavkasidan ko'ra foydaliroq bo'ldi

2022-yil boshidan beri Osiyodan oltita asosiy yuk tashish yo‘nalishlari bo‘yicha spot stavkalar o‘rtacha 75 foizga, uzoq muddatli shartnomalar bo‘yicha stavkalar esa atigi 13 foizga pasaygan.

Bu borada eng dinamik bozor segmenti Osiyo-Shimoliy Yevropa yo'nalishi hisoblanadi. Yanvar oyi boshida ushbu yo'nalishdagi spot stavkalar shartnoma kurslaridan 5,6 ming AQSh dollariga yuqori bo'lgan bo'lsa, dekabr oyi boshida esa 4,5 ming dollarga pasaygan. Bu shu davrda spot stavkalari 8 marta, kontrakt stavkalari esa chorakga pasayganligi tufayli mumkin bo'ldi.

RTL Alliance ishonchi komilki, uzoq muddatli shartnomalar bilan bog'liq bo'lmagan transport kompaniyalari uchun joriy bozor sharoitlari daromadni oshirish uchun imkoniyatlar ochadi va moslashuvchan logistikaga ega yuk egalari uchun bozor kon'yunkturasi etkazib berish xarajatlarini kamaytiradi.

Nega kompaniyalar raqamli transformatsiyadan voz kechishmoqda?

Tadqiqotlarga ko'ra, raqamli transformatsiyalarning 70 foizi xodimlarning qarshiligi tufayli muvaffaqiyatsizlikka uchraydi. Kompaniyalarning 28 foizi raqamli transformatsiyani faqat xarajat sifatida ko'rishadi va kompaniyalarning 29 foizi ROIni qo'llab-quvvatlash uchun hech qanday ma'lumot yo'qligini bildiradi. O'zgarishlarga qarshilik (26%) va muvofiqlik yoki huquqiy muammolar (26%) ham taraqqiyotga to'sqinlik qiladi.

Hozirgi vaqtda bosh direktorlarning 75 foizi o'zlarining biznes funktsiyalari hamkorlik qilishdan ko'ra raqamli loyihalarda bir-biri bilan raqobatlashadi, deb hisoblaydi, 64 foiz bosh direktorlar raqamli investitsiya daromadlarining o'sishini ko'rmaydilar.

RTL Alliance mutaxassislari o'z sharhlarida ta'kidlashlaricha, aksariyat tashkilotlar uchun raqamli transformatsiya allaqachon haqiqatga aylangan, bu samaradorlik va mijozlar ehtiyojini qondirishning asosiy omili hisoblanadi. Biroq, muvaffaqiyatsizlikning asosiy sababi - o'zgarishlarga ichki qarshilik, shuning uchun kompaniya bilan bir xil raqamli transformatsiya yo'nalishida harakat qilishga tayyor bo'lgan xodimlarga ega bo'lish muhimdir.