08-09-2023
RTL ekspert blogi #65

RTL ekspert blogi #65

Xitoydan O'zbekistonga yangi poyezdda vagonlar

Xitoy O‘zbekistonga vagonlar yetkazib berish uchun yangi temir yo‘l yo‘nalishini ishga tushirdi.Avgust oyining so‘nggi kunida 261 vagon yuklangan poyezd Lyuchjou avtologistika bazasidan Toshkentga jo‘nab ketdi.

Liuzhou Xitoyning asosiy avtomobil qismlarini ishlab chiqarish va eksport qilish bazasi, shuningdek, yillik ishlab chiqarish quvvati 2,5 milliondan ortiq avtomobil bo'lgan milliy avtomobil sanoati namoyish bazasidir. “Lyuchjou-Toshkent” poyezdining muvaffaqiyatli ishga tushirilishi Guansidan Yevropa va Markaziy Osiyoga yo‘nalishlar soni oltitaga ko‘payishini anglatadi.

Xitoyning transport yo'nalishlarini rivojlantirishdagi faolligiga faqat havas qilish mumkin, deya ta'kidlaydi RTL Alliance ekspertlari. Yaxshi tomoni shundaki, mintaqadagi boshqa davlatlar ham ularning sa’y-harakatlari va mablag‘larini kuzatib bormoqda.

Qonunda navigatsiya muhrlari

Yevroosiyo Iqtisodiy Komissiyasi Kengashi yuk tashishni kuzatishda navigatsiya muhrida boʻlishi kerak boʻlgan maʼlumotlar tarkibini tasdiqladi.

Roʻyxatga eksport va import litsenziyalari, ayrim tovarlarni olib kirish, olib chiqish va tranzit qilish uchun ruxsatnomalar raqamlari, veterinariya va fitosanitariya sertifikatlari maʼlumotlari kiritilgan. Operatorlar tomonidan navigatsiya muhrlarini olib tashlash, o'rnatish va monitoring qilish uchun foydalaniladigan apparat-dasturiy kompleksni yaratish va joriy etish rejalari belgilandi.
Muhrlarning o‘zi, rezolyutsiyada ta’kidlanganidek, Yevroosiyo ittifoqiga a’zo mamlakatlar chegaralarida faoliyat yuritadi. Tranzit, import va boshqa yuklar umumiy asosda o‘tadi.

RTL Alliance mutaxassislari Belarusda navigatsiya plombalaridan foydalanish, xususan, yog'ochni temir yo'l orqali eksport qilishda allaqachon tajribaga ega ekanligini eslatib turadi.

Gondola avtomobillari foydasiz bo'lib qoladi

Rossiya tashuvchilari uchun gondol avtomobili uchun o'rtacha kunlik lizing to'lovi amaldagi uzoq muddatli shartnomalar bo'yicha o'rtacha ijara darajasidan yuqori bo'ldi, bu harakatlanuvchi tarkib parkini to'ldirishni qiyinlashtirdi. Operatorlar joriy narxlarda yangi avtomobillarni sotib olishda xavf tug'dirmaydi, chunki o'zini oqlash muddati juda uzoq va 15 yilga yetishi mumkin, dedi bank tahlilchisi.

Ishlayotgan avtoparkning ortiqcha bo'lishiga qaramay - 190,3 ming avtomobil, aksariyat turdagi avtomobillarni xarid qilish hanuzgacha o'sib bormoqda. Biroq, ular 2022 yil oxirida avtomobillar uchun narxlarda tejamkor bo'lar edi, ammo 2024 yilda yetkazib beriladigan uskunalar uchun ular 40 foizdan ko'proqqa ko'tarildi, bu esa bozorni muzlatib qo'yadi. Shu bilan birga, masalan, iyul oyi o'rtalarida gondol vagonlarida konteynerlarni Uzoq Sharq portlaridan olib chiqish bo'yicha mutlaq rekord o'rnatildi - kuniga 1394 TEU yoki 12 poezd.

Qozog‘iston yuk mashinalarini tortish tizimini avtomatlashtirdi

Avvalo, biz qurilish maydonchalari bilan bog'liq bo'lgan yuk mashinalari haqida gapiramiz va qurilish materiallarini shahar atrofidan shaharga olib boradi. Va, albatta, ular muntazam ravishda yuk mashinalarining og'irligidan oshadi. Ammo ular amaliyotni chegara o'tish joylari, omborlar va yuk tashish bazalarida kengaytirishni rejalashtirmoqdalar.

Hukumat bunday qaror uzoq muddatli strategik maqsadlarga, xususan, avtomobil yo‘llari sifatini saqlashga xizmat qilishi kerak, deb hisoblaydi.
Texnik jihatdan, bu og'irligi 12 tonnadan ortiq bo'lgan barcha yuk mashinalari harakatlanayotganda inspektorlar ishtirokisiz og'irlik nazoratidan o'tishi uchun hal qilinadi. Agar siz vazndan oshib ketsangiz yoki tortishdan qochishga harakat qilsangiz, jarima avtomatik ravishda undiriladi.