25-08-2023
RTL ekspert blogi #63

RTL ekspert blogi #63

Panama kanalidagi tirbandliklar

Panama kanalidagi kechikishlar hozirda 15 kun yoki undan ko'proqni tashkil etadi va ehtimol ortishi mumkin. Panama kanalidagi uzilishlar ehtimoli ortib borayotgani sababli yuk jo‘natuvchilar yuk tashishda kechikishlar oldini olish uchun muqobil yo‘nalishlarni izlashga majbur.

Qurg'oqchil buloq yaqinlashib kelayotgan El-Ninyo to'foni bilan birga Panama kanalining sayozlashishiga olib keldi. Natijada, 44 fut yoki 13,41 metrlik chegara chegarasi iyul oyida kiritilishi kerak edi, bu keyingi bir necha oy davomida yoki ob-havoning sezilarli o'zgarishlari sodir bo'lgunga qadar saqlanib qoladi.

Turkiya qit'alarni bog'laydi

Turkiyadagi yangi temir yo'l Pekin-London yo'nalishini yagona yo'lga bog'laydi. Turkiya transport va infratuzilma vaziri Sulton Salim Yavuz ko‘prigidan o‘tadigan temir yo‘l liniyasi loyihasi allaqachon tayyor ekanligini tasdiqladi.

Endi Turkiya bu loyiha uchun Yevropa investitsiya banki va G‘arb moliyachilaridan mablag‘ qidirmoqda. Loyiha qiymati 3 milliard yevrodan oshadi, qurilish 5-6 yil davom etishi va 2030-yilda yakunlanishi kutilmoqda.

Qozog‘iston chegarasida yuk mashinalari to‘planib qolgan

Bir necha kundan beri Qirg‘iziston-Qozog‘iston chegarasida yuk mashinalarining navbatlari kuzatilmoqda. Guvohlarning aytishicha, “Oq-Tilek” nazorat-o‘tkazish punktida 500 ta yuk mashinasi navbatda turibdi.

Qirg‘iziston tomoni muammo Qozog‘istonda paydo bo‘lganini da‘vo qilmoqda. Qozog‘iston bojxonachilari kuniga bor-yo‘g‘i 5-6 ta avtomobil o‘tkazsa, 20-avgust, shanba kuni ish kuni davomida nazorat-o‘tkazish punktidan atigi 3 ta yuk mashinasi o‘tgan. Qozog‘iston tomoni bu kabi jiddiy kechikishlarga izoh bermaydi.

RTL Alliance ekspertlari muammo nafaqat Qirg'iziston davlat raqamlariga ega avtomobillarga tegishli ekanligini, Belarus yuk mashinalari ham Qirg'izistondan Qozog'istonga kira olmasligini aniqladi.

Xitoydan O'zbekistonga ikki hafta

O‘zbekiston va Xitoy hukumatlari va ishbilarmon doiralari Qirg‘iziston bilan hamkorlikda ushbu davlatlar hududidan o‘tuvchi xalqaro transport yo‘laklarining o‘tkazish qobiliyatini oshirish bo‘yicha sa’y-harakatlarni kuchaytirmoqda.

Joriy yilning iyun oyidan “Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston” yo‘nalishi bo‘yicha yuk poyezdlari harakati allaqachon multimodal rejimda yo‘lga qo‘yilgan edi. 30 ta konteynerdan iborat birinchi blokli poyezd 9 iyun kuni Lanchjou vokzalidan Toshkentga jo‘nab ketdi. Ushbu tashabbusning asosiy maqsadi yo‘lak imkoniyatlarini sinab ko‘rish va mavjud muammolarni aniqlashdan iborat.

Quyosh batareyalari, mexanik jihozlar, gazlamalar va boshqa tovarlardan iborat 2,5 million dollarlik yuk ortilgan poyezd 15 kunda Toshkentga yetib keldi. Temir yo‘l uchastkasi hali qurib bitkazilmagan Qirg‘iziston hududidan o‘tuvchi yo‘lning bir qismiga yuk avtomobil orqali tashilgan.

Agar dinamikani saqlab qolish mumkin bo‘lsa, unda butun yo‘nalish 2025-yilda yakunlanadi va RTL Alliance ekspertlarining fikriga ko‘ra, bu Xitoy dengiz portlaridan O‘zbekiston transport uzellariga borish vaqtini ikki barobarga qisqartiradi.