14-08-2023
RTL ekspert blogi #62

RTL ekspert blogi #62

Rossiya temir yo'llari o'rta o'lchamdagi konteynerlarni sinovdan o'tkazdi

"Rossiya temir yo'llari" kompaniyasi yuk ko'tarish quvvati 5 va 10 tonna bo'lgan o'rta o'lchamdagi konteynerlarni (modullarni) muvaffaqiyatli sinovdan o'tkazdi.

Shunga o'xshash loyiha SSSRda allaqachon boshlangan: yuk ko'tarish quvvati 3 va 5 tonna bo'lgan 130 ming konteyner. Ammo qo'llash tamoyillari va yetkazib berish tezligi zamonaviylardan ancha past edi, shuning uchun ular yuk tashishda yutqazdilar.

Bugungi kunda fitting platformasida adapter o'rnatilgan - olinadigan qurilma, 20 futlik konteynerning tagida o'rta tonnali modullarni o'rnatish uchun maxsus to'xtash joylari mavjud. Ushbu adapterga ikkita 10 fut yoki to'rtta 5 fut modul joylashtirilishi mumkin va uni oddiy konteyner kabi ishlatish mumkin.

Yangi qadoqlash bir transport turidan boshqasiga o'tish osonroq bo'ladi. Misol uchun, 5 tonnalik konteynerni yuk ko'taruvchi mashina boshqaradi. Bundan tashqari, temir yo'l orqali kichik partiyalarni tashish narxini kamaytirish kutilmoqda, bu avtomobil transportidan taxminan 30-40% arzonroqdir.

O‘zbekiston Kaspiy dengizida o‘z kemalariga muhtoj

Bundan tashqari, hozirda Boku portida o‘z terminalini qurish bo‘yicha ishlar olib borilmoqda.

O‘zbekiston Kaspiy dengizida o‘z kemalariga ega bo‘lishdan manfaatdor, dedi mamlakat Transport vazirligi huzuridagi Transport va logistikani rivojlantirishni o‘rganish markazi direktori Bekzod Xolmatov.

Shuningdek, uning soʻzlariga koʻra, Oʻzbekiston Ozarbayjon bilan birgalikda kema qurish loyihalarida ishtirok etishdan manfaatdor. Toshkent bu borada boshqa davlatlar bilan hamkorlik qilishga tayyor.

Hozir O‘zbekiston Boku portida o‘z terminalini qurish ustida ishlamoqda.

Shu bilan birga, transport vaziri oʻrinbosari Oʻzbekiston importyorlari Boku porti bilan hamkorlik qilishdan manfaatdor ekani va mineral oʻgʻitlar terminalini uzoq muddatga ijaraga olish yoki uni yaratishga sarmoya kiritishni maqsad qilganini maʼlum qildi.

2022-yilda O‘zbekistondan Boku porti orqali eksport-import yuk tashish hajmi 904 ming tonnani tashkil etdi, bu 2021-yilga nisbatan 65 foizga ko‘pdir. Oziq-ovqat yuklarini, jumladan, shakar xom ashyosi, mineral o'g'itlar va konteynerlarni tashish hajmi sezilarli darajada oshdi.

Xitoy va Rossiya birgalikda infratuzilmaga sarmoya kiritmoqda

Xitoy va Rossiya hamkorlik va infratuzilmaga umumiy sarmoya kiritish to‘g‘risidagi kelishuv bo‘yicha muzokaralar olib bormoqda. Sian quruq portida Rossiya va Belarus bilan hamkorlikda yuk terminali qurish, shuningdek, Zabaykalsk chegara punktini kengaytirish rejalashtirilgan.

Xitoyning Shensi provinsiyasidagi Sian quruq porti kotibi Xe Luluning soʻzlariga koʻra, Xitoy tomonining Zabaykalskdagi obʼyektlarga sarmoya kiritishda ishtiroki boʻyicha muzokaralar olib borilmoqda. Rossiya tomoni Sian shahrida terminal qurish yoki qo‘shma korxona tashkil etishdan ham manfaatdor. Birinchi chorakda portning yuk aylanmasi 39,6 foizga oshdi, bu Rossiya va Belarus bilan tovar ayirboshlash hajmi oshganidan dalolat beradi. 

RTL Alliance ekspertlarining taʼkidlashicha, hozir Rossiya orqali Yevropaga tranzitda poyezdlar kam, bunday yuklar uchun boshqa transport yoʻlaklaridan foydalaniladi. Asosan Sian stantsiyasidan Belarus va Rossiyaga tovarlar jo'natiladi. Shu bois bu davlatlarning hamkorligi yaqqol ko‘zga tashlanadi. Xitoy tomonining Zabaykalsk chegara o‘tish joyini kengaytirishda ishtirok etishi terminalning o‘tkazish qobiliyatini oshirishi, shu bilan chegaradan o‘tish vaqtini minimallashtirish va tranzitni yetkazib berish muddatini qisqartirishi kutilmoqda.

Xitoy transportni raqamlashtirishni kuchaytirmoqda

Xitoyning yangi quruqlik-dengiz koridori NLSC qog'ozsiz ish oqimini faol ravishda amalga oshirmoqda. GSBN Global Shipping Network tomonidan taqdim etilgan blokcheyn texnologiyasidan foydalanish qog'ozsiz savdoni va Xitoy va Yevropa o'rtasida tezroq ma'lumot almashishni rag'batlantiradi.

NLSC - bu Xitoyning yirik g'arbiy ichki shaharlarini Janubiy Xitoydagi portlar bilan temir yo'l orqali bog'laydigan intermodal koridor.

NLSC yaqinda blokcheyn infratuzilmasidan foydalangan holda soddalashtirilgan elektron ish oqimini ta'minlovchi GSBN Global Shipping Network a'zosi bo'ldi. Elektron konosament kabi yechimlar ichki konnosamentga va dengiz portlariga qoʻllanilishi mumkin boʻlgan boshqa koʻplab quyi oqimlarga taalluqli boʻlishi mumkin.

NLSCning Chongqing quruq portida GSBN raqamli texnologiyasidan foydalanish jarayonlarni 1-2 kundan 4 soatgacha qisqartirdi.