31-07-2023
RTL ekspert blogi #60

RTL ekspert blogi #60

Xitoydan kelayotgan poyezdlar soni ortib bormoqda

Sharqiy Xitoy provinsiyalari har doim o‘z yuklarini dengiz orqali tashishni afzal ko‘rgan, biroq so‘nggi paytlarda Jiangsu misolida Xitoy-Yevropa poyezdlari soni keskin ko‘paygan.

Yanvar-iyun oylarida viloyatdan 1095 ta reys amalga oshirildi, bu o'tgan yilga nisbatan 7,8% ga ko'p va qaytish reyslari 20% dan ortiq. Jiangsu va qabul qiluvchi mamlakatlar o'rtasidagi temir yo'l yuklarining katta qismi "Bir kamar va yo'l" tashabbusi yo'nalishlari bo'ylab amalga oshirildi.

RTL Alliance ekspertlari bu o'sish davom etishiga ishonch bildirmoqda, chunki Xitoyning asosiy sanoat quvvatlari mamlakat sharqida joylashgan va u yerdan yuklar miqdori doimiy ravishda oshib bormoqda.

Sovutgich sharqqa ketadi

Osiyo konteyner liniyalari muzlatkichli yuk tashish bozorida Yevropani siqib chiqarish niyatida. Misol uchun, Singapurdan ONE, Xitoyning COSCO China va Gonkongdan OOCL kompaniyalari mashhur Janubiy Amerika-Yevropa muzlatkichli yuk tashish yo‘nalishi bo‘yicha Lotin Sharqiy-Sohil Yevropa Ekspress qo‘shma xizmatini yo‘lga qo‘ymoqda. Yangi xizmat LUX deb nomlanadi.

Xizmatning birinchi parvozi 16 sentabrda e'lon qilinadi. Mutaxassislarning fikricha, sig‘imi 4,2 ming TEU bo‘lgan COSCO Xin Nan Tong konteyner kemasi Montevideo (Urugvay) portidan, qarama-qarshi yo‘nalishda esa Rotterdam portidan 21 sentabr kuni COSCO Xin Chong Qing konteyner kemasi yo‘lga chiqadi. quvvati 4 ming .TEU

LTR Alliance tahlilchilarining ta'kidlashicha, muzlatgichli yuk tashish bozori sezilarli o'sishni ko'rsatmayotgan bo'lsa-da, yangi xizmat yo'nalishdagi amaldagi yetakchilari - MSC, Maersk Line, CMA CGM va Hapag-Lloyddan pirojniyning bir qismini tishlashi mumkin.

Qora dengizda bepul marshrut

Armaniston transport kompaniyasi haftada bir marta Batumi va Novorossiysk o'rtasida muntazam konteyner tashuvchi kemani ishga tushirdi. Armanistondan Rossiyaga tovarlarni yetkazib berishning butun multimodal jarayonidagi dengiz transporti mamlakat rahbariyati tomonidan subsidiyalanadi.

Marshrut Verxniy Lars nazorat-o'tkazish punkti tushirish imkon beradigan, shuning dec, tashuvchilar muqobil yo'nalishini tanlash imkoniyatini beradigan yana bir yo'ldir.
Dengiz yo'nalishi davlat tomonidan subsidiyalanganligi sababli tashuvchilar uchun konteyner kemasi yuklari bepul. Yuk egalari faqat Armanistondan Batumiga va Novorossiyskdan YeOIIning boshqa shaharlariga quruqlikdagi tashish uchun haq to'laydilar. Kemaning o'zi 520 TEU uchun mo'ljallangan va ish yuki 20 dan 70 foizgacha. Batumi-Novorossiysk o'tishi taxminan 20 soat davom etadi.

Dengiz gaz tashuvchilar yetakchilari qatorida

2022-yil boshidan buyon yangi LNG tashuvchilarni qurishga 47 milliard euro sarmoya kiritildi, bu yangi kemalar qurilishiga global sarmoyaning 27 foizini tashkil etadi.

Bu yil tendenciya davom etdi va yangi LNG tashuvchilar investitsiyalar konteyner kemalarini qurish xarajatlaridan oshib ketdi. O'sishning sababi - eski kemalarni almashtirish zarurati, "ko'k yoqilg'i" ga bo'lgan talabning oshishi va savdo bozorlaridagi o'zgarishlar.

Hozirda buyurtmalar kitobi 331 ta LNG tashuvchilarni tashkil etadi va katta ehtimol bilan bunday buyurtmalar ko'proq bo'ladi, chunki LNG savdosi o'sib bormoqda va yangi infratuzilma quvvatlari ishga tushirish bilan o'tishda davom etadi.