Xitoydan O'zbekistonga yangi yo'nalish
Xitoyning Sian shahrida bo'lib o'tgan "Xitoy – Markaziy Osiyo" sammitida xalqaro logistika sanoatining rivojlanishi, xususan, Xitoy 10 yil oldin yangi Ipak yo'lini yaratishni taklif qilgan "bir kamar, bir yo'l" tashabbusining ahamiyati alohida ta'kidlandi.
Shu nuqtai nazardan, loyiha ishtirokchilari bo'lgan uch mamlakat o'rtasida "Xitoy – Qirg'iziston – O'zbekiston" temir yo'l yo'nalishi qurilishi to'g'risida memorandum imzolanishi muhim voqea bo'ldi. Loyihaning tafsilotlari yopiq bo'lsa-da, deklaratsiya biznes sayohatlari uchun vizalarni olishni soddalashtirish, Markaziy Osiyodan Xitoyga mahsulotlar uchun bojxonadan o'tishni tezlashtirish va logistikaning "raqamli klasterlari" ni birgalikda qurish uchun joylashtirilganligi ma'lum.
Chegara klasteri o'sib bormoqda
Qozog'iston va Xitoy hukumatlari chegarada "Xorgos uzelini" — mamlakatlar o'rtasida savdo va yuk tashish hajmini oshirishga yordam beradigan chegara ob'ektlari klasterini yaratishga tayyorlanmoqda. Uning tarkibiga "Xorgos – Sharqiy darvoza" EIZ, "Xorgos" chegara hamkorlik markazi, "nur Joli" nazorat-o'tkazish punkti, shuningdek, Oltinkol temir yo'l stantsiyasi va "quruq port" ombor majmuasi bo'lgan temir yo'l terminali kiradi.
Xorgos chegara hamkorlik markazi hududida umumiy qiymati 248,4 million dollar bo'lgan 29 ta loyiha amalga oshirilmoqda.ulardan biri allaqachon ishga tushirilgan, 12 ta loyiha bo'yicha qurilish ishlari olib borilmoqda, qolganlari loyihalash bosqichida.
RTL Alliance mutaxassislarining ta'kidlashicha, Altinkol-Xorgos chegara o'tish joyi yiliga kamida yigirma million tonna yuk tashishga qodir va infratuzilma ikki baravar ko'paygan.
Finlyandiya bojxonasi har bir etkazib berishni nazorat qiladi
Finlyandiya bojxonasi eksportchilarni 2023-yil 1-iyundan boshlab har bir eksport yetkazib berish uchun alohida bojxona deklaratsiyasi talab qilinishi haqida ogohlantiradi. Bitta deklaratsiyada ko'rsatilgan tovar partiyasini ushbu sanadan keyin bir nechta etkazib berishga bo'lish mumkin bo'lmaydi.
Agar bo'lingan eksport deklaratsiyasida barcha tovarlar 2023-yil 1-iyungacha Yevropa ittifoqini tark etmagan bo'lsa, bojxona faqat jo'nab ketgan tovarlar uchun chiqishni tasdiqlaydi. Eksport qilinmagan tovarlar Evropa ittifoqidan eksport qilinishidan oldin yangi eksport deklaratsiyasini topshirishlari kerak.
Konteynerlarning ko'pligi muammoga aylandi
Standart dengiz yuk konteynerlarining global ishlab chiqarilishi joriy yil boshidan beri 71 foizga kamaydi, bu tovarlarga talabning pasayishi va dengiz tashish hajmining pasayishiga duch keldi. Birinchi chorakda atigi 306 ming 20 futlik yuk konteynerlari ishlab chiqarildi, bu o'tgan yilning shu davriga nisbatan 750 mingga kam.
Ushbu dinamikaning natijasi, pasayish ortidan yuk oqimlarining o'sishi va yana pasayishi bilan butun dunyo bo'ylab portlarda to'plangan talab qilinmagan konteynerlarning rekord soni bo'ldi. Ushbu konteynerlarning egalari transport hajmining pasayishi va tovarlarga talabning pasayishi natijasida ularni joylashtirish muammosiga duch kelishdi.
RTL Alliance tahlilchilarining ta'kidlashicha, yuzaga kelgan holatlarga qaramay, idishlarning narxi sezilarli o'zgarishlarga duch kelmaydi va idishlarning o'zi tez buziladigan mahsulot emas.