19-05-2023
RTL ekspert blogi #50

RTL ekspert blogi #50

Bronka portining yangi boshqaruv kompaniyasi

Belarus transport vazirligi sarmoya kiritishni rejalashtirgan Peterburgning Bronka portini sotish bo'yicha bitim yopildi. Moskva kompaniyasi boshqaruvchi bo'ldi. Sotish narxi taxminan 13,5 million USD. 

Rossiya federatsiyasi hukumati mart oyining oxirida bitimni ma'qulladi va yaqin kelajakda bu erda o'tgan yildan beri boshlangan belaruskaliya o'g'itlarini qayta yuklash to'liq quvvatga ega bo'ladi – 20 million tonnadan ortiq. Yangi egasi asosan temir yo'l transporti bilan shug'ullanadi va o'tgan yilni 7 milliard RUR daromad bilan yakunladi.

Shimoliy-Janubiy koridorning yangi qismi

YevrOsES va Ozarbayjon Resht-Astara temir yo'l uchastkasini birgalikda qurish to'g'risida bitim imzoladilar. Loyihaning qiymati 1,6 milliard dollarni tashkil etadi, liniyaning uzunligi 170 km ni tashkil qiladi.ushbu temir yo'l uchastkasi Shimoliy-Janubiy xalqaro transport koridoridagi so'nggi yo'l bo'lib, Suvaysh kanali orqali dengiz yo'lining muqobil yo'nalishini ta'minlaydi.

Transport koridorining quruqlik uchastkalarini birlashtirish Transkaspiy yo'nalishining iqtisodiy samaradorligini oshiradi. Resht-Astara liniyasi Moskva ishtirokida, Astara-Astara liniyasi esa Moskva va Boku ishtirokida qurilishi kutilmoqda. Ushbu loyiha mintaqada xalqaro savdoni rivojlantirishda muhim qadam bo'ladi va Evropa, fors ko'rfazi va hind okeani mamlakatlari o'rtasidagi transport aloqalarini mustahkamlashga yordam beradi.
RTL Alliance tahlilchilarining eslatishicha, Shimoliy-Janubiy yo'lakning asosiy afzalligi dengiz yo'li bilan solishtirganda konteynerlarni tashish narxining pastligi va ikkitadir.yetkazib berish muddati qisqaroq.

Evropa yo'lagi

Ruminiya va Polsha hukumati Rail-2-Sea temir yo'l aloqasi va via Carpathia avtomobil aloqasi Yevropa transport yo'laklarini qo'llab-quvvatlash to'g'risida bitim imzoladilar. Deklaratsiyani boshqa Evropa davlatlari imzolashi kutilmoqda, ular orqali marshrut o'tadi – Bolgariya, Vengriya, Slovakiya.

Loyihaning maqsadi Evropaning markaziy, shimoli – Sharqiy va Janubi-Sharqiy davlatlari ahamiyatini kuchaytirish maqsadida ushbu yo'nalishlar tufayli ochilgan imkoniyatlardan maksimal darajada foydalanishdir... Hozirgi beqaror sharoitlarda ushbu avtomobil va temir yo'l aloqalari Evropa iqtisodiyoti uchun juda muhimdir. Bundan tashqari, yangi marshrutlar qora, Egey va Boltiq dengizlarining zamonaviy va tezkor aloqasini yaratadi.

Germaniyadagi haydovchilar uchun eng yomon sharoitlar

Yaqinda o'tkazilgan so'rov natijalariga ko'ra, og'ir yuk mashinalari haydovchilarining 66 foizi to'xtash vaqtida duch keladigan sharoit va muammolar ularni kasbni tark etish haqida o'ylashga majbur qilishini aytdi. So'rovda 1700 ga yaqin haydovchi ishtirok etdi. Polsha, Belarus, Bolgariya, Niderlandiya, Litva, Ruminiya, Vengriya va Yevropaning boshqa mamlakatlaridan.

Haydovchilarning fikriga ko'ra, yuk mashinalari va avtoulovlar uchun to'xtash joylarida eng yomon dam olish sharoitlari bo'lgan mamlakat Germaniya - bu 32% javoblar bilan ko'rsatilgan. Ikkinchi o'rinni Fransiya va Belgiya 16 foizga bo'lishdi. Umumiy baholash sanitariya-ijtimoiy sharoitlarning yomonligini ham, shovqinni ham, etarli to'xtash joylarining etishmasligini ham o'z ichiga oladi. Masalan, Frantsiyada Germaniyaga qaraganda ko'proq to'xtash joylari mavjud, ammo ularning jihozlari ancha yomon. Shu bilan birga, Frantsiya va Germaniya haydovchilarning mos ravishda 18% va 15% tomonidan yuqori baholandi. Polshaga kelsak, respondentlarning fikriga ko'ra, 28% mamlakat to'xtash joyi bo'yicha birinchi o'rinda turadi, deb hisoblashadi. 

RTL Alliance mutaxassislarining ta'kidlashicha, birinchi o'rin faqat bu shartlar eng yomoni ekanligini anglatadi.