Konteynerlar parkining o'sishi
Yangi ixtisoslashtirilgan uyali aloqa flotini qurish bo'yicha joriy buyurtmalar portfeli umumiy sig'imi 7,1 million TEU bo'lgan 916 ta kemani o'z ichiga oladi va bugungi kunda ishlayotgan flotning 28% dan ortig'ini tashkil qiladi. Yil boshidan beri buyurtmalar kitobi deyarli 200 ta kemaga va 1,3 million TEU sig'imga oshdi.
Buyurtma qilingan quvvat bo'yicha MSC keng farq bilan yetakchilik qilmoqda. Kompaniyaning buyurtmalar kitobi 1,5 million TEU dan ortiq bo'lib, 30 ta asosiy yo'nalishdagi umumiy buyurtmalarning to'rtdan bir qismini tashkil qiladi. Reytingda keyingi o'rinlarni CMA CGM, COSCO va Evergreen egalladi, ularning har biri yarim million TEU dan ortiq buyurtmalar kitobiga ega.
Osiyo-Tinch okeani mintaqasida "bosh shamol"
Konteyner yuk tashish G'arb iqtisodlarining keskin sekinlashuvi tufayli tobora pessimistik iqtisodiy ko'rinishda kuchli shamollarga duch kelmoqda, chunki inflyatsiya bosimi va yuqori energiya narxlari ishlashga bevosita ta'sir qiladi. Mintaqadagi konteyner tashuvining o'sishi aksariyat yirik hududlarda kamaydi, konteyner tashish stavkalari esa keskin pasaydi.
Avgust oyida global zavod buyurtmalarining tovar-moddiy zaxiralarga nisbati yanada pasaydi, zavod buyurtmalari ham biroz kamaydi. Iqtisodiy vaziyatning davom etayotgan yomonlashuvi yaqin kelajakda konteyner tashish bozorlariga sezilarli bosim o'tkazishda davom etadi.
Uzoq Sharqdagi xavfli yuklarni nima sekinlashtiradi?
Hozirgi vaqtda xavfli yuklarni Uzoq Sharq orqali tashishda kechikishlar kuzatilmoqda, bu esa etkazib berish muddatini sezilarli darajada oshiradi. 2022-yil may oyidan boshlab Uzoq Sharq portlarida bunday yuklar bilan konteynerlarni tashish tezligi doimiy ravishda oshib bormoqda.
Hozirgi murakkab vaziyat bir necha omillar bilan bog'liq: Rossiya Federatsiyasining g'arbiy portlariga kema qo'ng'iroqlari sonining sezilarli darajada kamayishi tufayli Uzoq Sharq orqali xavfli yuklar oqimining ko'payishi va qoidalarga rioya etilishi ustidan nazoratning keskin kuchaytirilishi. temir yo'l transportiga yuklash qoidalari. Bundan tashqari, import/eksport nomutanosibligi va harakat tarkibini Uzoq Sharq portlariga yuklash uchun yetkazib berishdagi kechikishlar ta'sir ko'rsatmoqda.
“Xavfli yuklarni kritik kechikishlarsiz minimal xarajat bilan yetkazib berish uchun avvalo transportning har bir bosqichida aniq rejaga ega bo‘lgan bir nechta optimal yo‘nalishlarni tanlash, shu bilan birga yetarli tajribaga ega bo‘lishi kerak bo‘lgan ekspeditorlik kompaniyasini tanlashda imkon qadar tanlab olish kerak. Bunday transportda va etkazib berish rejasini zudlik bilan to'g'rilash uchun moslashuvchanlikka ega ", - deydi RTL Alliance tahlil bo'limi mutaxassislari.
Talab va taklifni muvozanatlash uchun parvozlarni bekor qilish
Tashuvchilar yuk tashish hajmini pasaygan talabga moslashtirish uchun parvozlarni "taktik" bekor qilishga o'tmoqda.
Trans-Tinch okeani koridorida bir necha hafta davomida, oktyabr oyining birinchi haftasidan boshlab, Xitoyda bu yilgi "Oltin haftalik" festivali reyslarni bekor qilish rejalashtirilgan, bu esa tashuvchilar taklifini e'lon qilinganidan 22-28% ga kamaytiradi. Bu 2019-yilda Xitoydagi ommaviy tantanalar va bayramlar tufayli mavsumiy talabning pasayishi davridagi ommaviy parvozlarni bekor qilishning oldingi cho'qqisidan ancha yuqori. Keyin tashuvchilar ushbu haftalarda e'lon qilingan quvvatni 15-17% ga kamaytirdilar. 2014 yildan 2018 yilgacha bo'lgan besh yil davomida o'rtacha qisqarish 9-11% ni tashkil etdi.
RTL Alliance ekspertlarining fikriga ko'ra, sig'imni pasaytirishning bunday amaliyoti bozorni normallashtirishga, yuk tashish tariflari darajasini saqlab qolishga va uzoq muddatli shartnomalar shartlarini qayta ko'rib chiqishni talab qiladigan yuk egalari tomonidan tashuvchilarga bosimni kamaytirishga yordam beradi.