26-08-2022
RTL ekspert blogi #13

RTL ekspert blogi #13

Vladivostok portida foydalanilgan avtomobillar importining o'sishi tufayli tirbandlik

Rossiyaga eski avtomobillar importi 33 foizga o'sdi va import qilingan avtomobillar soni allaqachon 78 mingdan oshdi. Bular asosan kimoshdi savdolarida sotib olingan avtomobillardir. Bundan tashqari, Vladivostokning dengiz darvozalari orqali boshqa transport oqimi ko'paydi, bu portda va uning atrofidagi yo'llarda tirbandlikni keltirib chiqarmoqda.

Ishlatilgan mashinalarga yangi Xitoy va Koreya avtomobillari qo'shiladi, ular dilerlik markazlari uchun mo'ljallangan. Ular ham yuzlab olib kelinadi, so'ng avtotashuvchilarga o'rnatiladi va boshqa shaharlarga jo'natiladi. Darhaqiqat, bu endi o'z faoliyatini to'xtatgan Yevropa va Amerika konsernlari vakillariga mamlakatdagi yagona muqobildir.

Maersk, Mediterranean Shipping Company va CMA CGM ni olib qo'ygandan so'ng, mart oyida kichikroq Osiyo kompaniyalari bozorga kirishdi. Kemalar sonining ortishi ham portlardagi transportni zichlashtirdi. Masalan, so‘nggi uch oy ichida Vladivostok orqali konteynerlar importi bir yarim barobarga oshgan. Shu bilan birga, kema portda yuklanishni uch-besh kun, konteynerlarni temir yo'lda ortish uchun esa yetti-o'n kun kutishi mumkin. Mutaxassislarning fikricha, qish mavsumi boshlanishi bilan port yuklash yanada ortadi.

"Bu holat, albatta, tranzit vaqtining ko'payishiga olib kelishi mumkin. Shu munosabat bilan mijozlar o'z vaqtida rejalashtirishga e'tibor berishlari va tovarlarni etkazib berish uchun oldindan buyurtma berishlari kerak ", - deydi RTL Alliance konteyner tashish bo'yicha mutaxassislar.

O‘zbekistonda yuk mashinalarining uzun navbatlari keskin muammoga aylanmoqda

Eksport hajmini oshirish hukumat siyosati masalasidir, ammo eksportga mo‘ljallangan tovarlar bir necha kun davomida bojxonada tiqilib qoladi. Haydovchilar o‘n kunlik yo‘lni 15 kunda bosib o‘tishadi, shundan 5 kun chegara postlarida kutish bilan o‘tadi.

Navbatdagi avtomobillar soni 300 taga yetadi, hatto tez buziladigan tovarlar ham 2 kunga kutilmoqda. Chegara bojxona posti “tortmaydi” va kuniga 70 ta yuk mashinasi. Bir necha kun davomida tirbandlikda turish, haydovchilarning o'zlari tomonidan qoplanadigan xarajatlarning oshishiga olib keladi.

Chegarada vaqt yo‘qotish muammosi bir necha yildan beri hal etilmayapti. 2023-yilga kelib, o‘tkazish qobiliyatini bir necha barobar oshirish va navbatlardan xalos bo‘lish maqsadida nazorat-o‘tkazish punktlarini rekonstruksiya qilish ishlari rejalashtirilgan.

Evropada logistika uchun muhim davr

Germaniya va Buyuk Britaniyaning asosiy portlarida ish tashlashlar so'nggi ikki yil ichida rivojlangan bozor sharoitlarini yanada kuchaytiradi. Ish tashlashlarning aniq sanalari hali e'lon qilinmagan, ammo agar biron bir yuk tashish kompaniyasi bunga qaror qilsa, uning raqobatchilari bu orada bozor ulushini egallashlari mumkin. Ish tashlashdan so'ng, to'liq konteynerlar bilan kelgan kemalarni tushirish uchun bo'sh joyni sezilarli darajada qisqartirish uchun bir necha hafta kerak bo'lishi mumkin.

Ishga xalaqit beradigan boshqa omillar qatorida jiddiy tirbandlik ham bor. Ular konteynerlarni saqlash uchun qirg'oq bo'shlig'ining tiqilib qolishi, shuningdek, portdan tashqarida yuklash va / yoki tushirishni kutayotgan kemalarning to'planishi natijasida yuzaga keladi.

Evropadagi uchta eng yirik konteyner portlaridan ikkitasi - Rotterdam va Antverpen-Bryugge - 2022 yilning birinchi yarmida o'tgan yilning shu davriga nisbatan sezilarli darajada kamroq konteynerlarni tashishdi, uchinchisi, Gamburgda esa biroz o'sish qayd etildi. Barcha portlarda kemaning kechikishi, konteynerlarning uzoq muddat saqlanishi va yuklarning yo‘qolishi tufayli terminallarda tiqilinch yuzaga keldi.

Xarid qilish, etkazib berish, saqlash va boshqalar: nima uchun logistikada raqamli texnologiyalardan foydalaniladi

Raqamli texnologiyalar xaridlarni, ta'minot zanjirlarini samarali boshqarishga va saqlashni optimallashtirishga yordam beradi. Logistikani raqamlashtirish uskunalarning ishlamay qolish vaqtini qisqartirish va ishlab chiqarish hajmini oshirishga, mahsulotni iste'molchiga yetkazib berish jarayonini tezlashtirishga, operatsiyalarning shaffoflik darajasini oshirishga va ta'minot zanjirini boshqarish tsikli davomida xarajatlarni kamaytirishga yordam beradi.

Elektron hujjat aylanishiga alohida e'tibor berilishi kerak - bu sizga xarajatlar va etkazib berish muddatlarini 20% -40% ga kamaytirishga, mijozlar - ham jo'natuvchilar, ham yuk oluvchilar bilan munosabatlarni o'rnatishning barcha bosqichlarida vaqt yo'qotishlarini minimallashtirishga imkon beradi. Raqamli yuk tashish hujjatlarining axborot maydonini yaratish uchun katta ma'lumotlar texnologiyalari talab qilinadi.

Yagona axborot maydoni logistika jarayonlarini boshqarish uchun yangi imkoniyatlar yaratishga yordam beradi. Mobil va statsionar qurilmalar orqali operatsiyalar va xodimlarni masofadan boshqarish va boshqarish, ma’lumot almashish, yuk tashishni kuzatish mumkin.