29-07-2022
RTL ekspert blogi #11

RTL ekspert blogi #11

Xitoyda birinchi avtomatik temir-dengiz terminali

28 iyun kuni Xitoyning Tsinchjou portida birinchi avtomatik dengiz temir yo'l intermodal konteyner terminali rasman ochildi.

Bu dunyodagi birinchi Bu shaklidagi terminaldir.Bir nechta yuklash va tushirish punktlari bilan u yuqori mahsuldorlik uchun ko'proq kranlarni sig'dira oladi. Piyoda past tezlikda ishlaydigan kranlardan foydalaniladi, bu esa asbob-uskunalar xarajatlarini, qurilishga investitsiyalarni, energiya sarfini va eskirishni 30% dan ortiq kamaytiradi.

Terminal “Bir belbog‘, bir yo‘l” loyihasining bir qismi va dengizga chiqa olmagan Chongtsingni temir yo‘l orqali Qinchjou bilan bog‘laydigan yangi xalqaro quruqlik-dengiz savdo yo‘lagining bir qismi bo‘lib, u yerdan yuklarni butun dunyo bo‘ylab jo‘natish mumkin.

Yevropa Ittifoqidan Rossiya hududiga transport vositalarining kirishini taqiqlash

2022-yil 9-aprelda Belarus va Rossiya tashuvchilarga Yevropa Ittifoqi mamlakatlariga kirish taqiqlandi - nafaqat Yevropa Ittifoqi mamlakatlariga yoki undan to‘g‘ridan-to‘g‘ri tovarlarni yetkazib berish, balki ularning hududi orqali tranzit ham o‘tish. Bunga javoban Belarus 2022-yil 16-apreldan boshlab Yevropa Ittifoqida ro‘yxatdan o‘tgan transport vositalarini YeOII bojxona chegarasi orqali Belarusga olib o‘tishga taqiq joriy qildi.

Taxminlarga ko‘ra, 2022-yil 1-oktabrdan Yevropa Ittifoqidan yuk mashinalarining kirishiga taqiq kuchga kiradi. Yevropa Ittifoqi tashuvchilarga Rossiya hududiga chegara yaqinida joylashgan Rossiya bojxona terminallarida yuklash/qayta yuklash bilan kirishga ruxsat beriladi. Ayrim turdagi yuklarni to'g'ridan-to'g'ri rossiyalik qabul qiluvchiga olib o'tishga ruxsat berilishi mumkin.

Xalqaro avtomobil nazorat punktidan vaqtincha saqlash omboriga sayohat qilishda Evropa Ittifoqi tashuvchisidan treylerga elektron navigatsiya muhrini yopishtirish talab qilinishi mumkin, ammo bunday xizmatlar Rossiyadagi yagona kompaniya tomonidan taqdim etiladi. Yevropa Ittifoqining sanktsiyalar ro'yxatiga kiritilgan.

"Yevropa Ittifoqidan Rossiyaga yuk tashishni tashkil etish bilan bog'liq kelajakdagi qiyinchiliklarni va moslashish davrini hisobga olgan holda, bugungi kunda biz o'tish davrida yuzaga kelishi mumkin bo'lgan xavflarni tenglashtirish uchun temir yo'l xizmatiga qarashimiz kerak. Hali yetarlicha bo'lishiga qaramay. o'zgarishlarga tayyorgarlik ko'rish vaqti keldi, ammo jarayonning to'liq tasavvuri 2022 yil 1 oktyabrdan keyin aniq bo'ladi ", - deydi RTL Alliance tahlil departamenti ekspertlari.

Shunday qilib, bu o'zaro taqiqlar yuk tashish jarayonlarini murakkablashtirsa ham, ularni to'liq to'xtata olmaydi.

Qozog‘istondan Eron orqali Turkiyaga birinchi konteyner poyezdi yo‘lga qo‘yildi

19-iyun kuni Qozog‘iston va Eron prezidentlari Qozog‘istondan Eron orqali Turkiyaga birinchi konteyner poyezdini onlayn ishga tushirish marosimida ishtirok etdi.

Uchuvchi konteyner poyezdi 48 ta 20 futlik konteynerlardan iborat. 12 kunlik marshrutning uzunligi 6336 km.

Yuklarni ko‘chirishni talab qilmaydigan yangi transmilliy kommunikatsiyaning ishga tushirilishi muqobil yo‘nalishlarni diversifikatsiya qilishga va Qozog‘iston hududi orqali konteyner tashish hajmini oshirishga xizmat qiladi.

Italiya Qozog‘iston bilan hamkorlikni kengaytirishga tayyor

Italiya Qozog'iston iqtisodiyotining asosiy sarmoyadorlaridan biridir. Qozogʻiston Respublikasi Milliy banki maʼlumotlariga koʻra, 2021 yilda Italiyadan toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalar hajmi 122,8 million dollarni tashkil qilgan. 2021-yilda mamlakatlarimiz o‘rtasidagi o‘zaro tovar ayirboshlash hajmi 9,6 milliard dollarni tashkil etdi.

Italiyalik ishbilarmonlar Qozog‘istonda ishlab chiqarish, qurilish, transport va logistika, qishloq xo‘jaligi, mashinasozlik va yashil energetika sohalarida o‘zaro manfaatli loyihalarni amalga oshirishdan manfaatdor.

Olmaota – Milan yoʻnalishi boʻyicha haftasiga 2 martalik toʻgʻridan-toʻgʻri aviaqatnovlar ochish rejalashtirilmoqda, bu ikki davlat oʻrtasidagi savdo-iqtisodiy aloqalarni rivojlantirishga xizmat qiladi.