02-09-2022
RTL ekspert blogi #14

RTL ekspert blogi #14

Yangi Omicron varianti Xitoy port shaharlarida tirbandlikka tahdid soladi

Xitoyda ommaviy sinovlar va kovid tufayli aholining harakatini to'sib qo'yish yana paydo bo'lmoqda. Pandemiyaga nisbatan “nol bardoshlik” siyosati tufayli epidemiya o‘choqlari turli cheklovlarga, shu jumladan harakatlanishga ham duchor bo‘ladi. Bu asosiy port shaharlaridagi hududlarga ham ta'sir qiladi.

Port shaharlaridagi pandemiya, agar qayta falaj bo'lmasa, hech bo'lmaganda ta'minot zanjirlarida tirbandlik va portlarda tirbandlikning kuchayishi bilan tahdid soladi. Yangi qoidalarga ko‘ra, odamlarning harakatlanishidagi blokada kovid epidemiyasi sodir bo‘lgan hududga qisqartirildi va karantin muddati ham qisqartirildi. Biroq, tahlilchilar omikron tarqalishining tezlashayotganidan xavotirda.

Xitoyda faoliyat yuritayotgan Yevropa kompaniyalarining qariyb to‘rtdan bir qismi mahalliy anti-COVID siyosati tufayli o‘z investitsiyalarini boshqa davlatga ko‘chirishni ko‘rib chiqmoqda. Kasalliklarning yangi to'lqini va ta'minot zanjirlarining yanada uzilish xavfi bilan, ehtimol, yirik brendlar Xitoydan tashqarida muqobil ishlab chiqarish ob'ektlarini izlashlari mumkin.

"Vaziyat pandemiyaning birinchi to'lqini stsenariysiga mos kelishi mumkin, qachonki blokirovka tranzit vaqtini ko'paytirsa. Muqobil yo'nalishlar, shuningdek, o'z vaqtida rejalashtirish va yetkazib berish uchun buyurtmalarni erta joylashtirish muammoni hal qilishi mumkin", - deydi RTL Alliance konteyner tashish. mutaxassislar.

Qozog'istonda temir yo'l orqali konteyner tashish ko'paydi

2022-yilning birinchi yarmi yakunlariga ko‘ra, Qozog‘iston magistral temir yo‘l tarmog‘ining eng yirik operatori bo‘lgan “NK KTZ” AJ tarmog‘i orqali konteyner tashish o‘tgan yilning shu davriga nisbatan 40 foizga o‘sdi va 686 mingtani tashkil etdi. TEU.

O'tgan yilga nisbatan 25% ko'proq (113 ming TEU) konteyner eksportga jo'natildi. Tranzit konteyner tashish hajmi 450 ming TEUni tashkil etdi, bu o'tgan yilning shu davriga nisbatan 54 foizga ko'pdir. Konteyner poyezdlarining o‘rtacha tezligi bugungi kunda kuniga 1063 km ga yetadi.

Xitoydan Yevropaga konteynerlarni tashish vaqti 5 kungacha qisqartirildi, bu esa Xitoydan Qozog‘iston orqali konteyner tashish hajmining sezilarli darajada oshishini ta’minladi. Transkaspiy xalqaro yo‘nalishida Qozog‘istondan Turkiyaga konteyner poyezdlari 15 kunda, Qozog‘istondan Xitoyga 3 kunda yetkaziladi.

Xitoyni Rossiya bilan bog'laydigan temir yo'l ko'prigi tez orada foydalanishga topshiriladi

Xitoy va Rossiyani bog‘laydigan birinchi temir yo‘l ko‘prigi shu oyning boshida foydalanishga topshirilishi kutilmoqda. Aniq ochilish sanasi hali aniqlanmagan. Ko‘prik Heilongjiang va Moskva o‘rtasidagi yo‘lni 809 kilometrga qisqartiradi va 10 soatlik yo‘l vaqtini tejaydi.

Uzunligi 7194 metr boʻlgan koʻprik 2021-yil avgust oyida qurilgan boʻlib, koʻprik qurilishi 7 yil davomida amalga oshirilgan. Biroq yozda Xeylunszyan daryosida suv toshqini tufayli undan foydalanish mumkin bo‘lmagan.

Daryo orqali aloqani kengaytirish har ikki davlatga ham foyda keltirishi kerak. Xitoy asosiy tovarlar importini diversifikatsiya qilish yo'llarini qidirmoqda, Rossiya esa sharqqa eksportini ko'paytirishga intilmoqda. 2022-yilning dastlabki yetti oyida Xitoyning Rossiya bilan savdo aylanmasi yiliga 29 foizga o‘sdi.

Raqamlashtirish logistikaning asosiy tendentsiyasidir

Elektron tijoratning rivojlanishi va yetkazib berish uchun ortib borayotgan talablar - ko'p kanallilik, samaradorlik, shaffoflik, aniqlik - chakana sotuvchilar va logistika operatorlarini jarayon samaradorligini oshirish va yangi texnologiyalarni joriy etishga undaydi. Logistika sanoati raqamlashtirishning harakatlantiruvchi omillaridan biriga aylanmoqda.

Biz joriy etkazib berish kanallari va formatlarini o'zlashtirishimiz, katta ma'lumotlarni tahlil qilishimiz, jarayonlarni avtomatlashtirishimiz, blokcheyn va robotlarni joriy etishimiz kerak. Umuman olganda, logistika kompaniyalari WMS omborlarni boshqarish tizimi, TMS parkini boshqarish, mijozlarga onlayn xizmat ko'rsatish kabi bir qator texnologiyalarni o'zlashtirgan. Ammo rivojlanish salohiyati tugamaydi: kichik va o'rta kompaniyalar isbotlangan texnologiyalarni joriy qilmoqdalar, ammo ba'zi echimlar yuqori narx tufayli hali ham mavjud emas.

Eng yorqin tendentsiyalardan biri bu alohida echimlardan platformaga o'tishdir. Bu kabi xizmatlar sanoatdagi kuchlar muvozanatini o'zgartirish imkoniyatiga ega, chunki mijozlar eng yaxshi tajribani ta'minlaydigan operatorlarga ustunlik beradi. Agar individual dasturlar va xizmatlar ma'lum bir biznes jarayonini yaxshilashi mumkin bo'lsa, platforma bir vaqtning o'zida bir nechta muammolarni hal qilishga qodir.